07/03/2008

Linux Kabusu



windows vista'nin tamamen bokluk bir olay olmasindan ve yillarca xp kullanmamizdan oturu yeni bisiler denemeye karar verdim...basimin cok agrimamasi icin de linux distrolarindan ubuntu'yu sectim.
en son fedora kullandigimdan beri linux hedesi cok gelismis yegenim demekle yetinecegim...kerata otomatik update yapabiliyor ve icinde gomulu GNU lisansli free (aka beles) programlari direk indirip agrisiz sizisiz kuran ve zamani gelince update yapan bi olay da mevcut.
misal mp3 calici bi programa ihtiyaciniz var...hemen bu dalgayi aciyorsunuz, "amarok" yazip ok dedikten sonra geri kalan herseyi sizin icin yapiyor...sufer olay valla

lakin linux hala windows'un ezici ustunlugunden kaynaklanan engin program calistirma yetisine sahip degil...misal flash uygulamalarinda siciyor...neden? adobe denen serefsiz flash player kodunu yayimlamadigindan baskalari tarafindan yazilmis alternatif bi flash player kullanma zorunlulugumuz var. bu da sicislara sebep veriyor.
cok sukur tum donanimimi tanidi (ya da ben øyle saniyorum)...ses, grafik ve internet calisiyor sorunsuz...o konuda sikintiniz olmasin
pc'de oyun oynamayi gectim de office olayinda sikintilar var...bildiginiz gibi MS office yukleyemedigimiz icin openoffice ile dokuman yazmak zorundasiniz...fakat dosyalari .doc seklinde kaydedince windows kullanan karsi taraf dokumani biraz yandan yemiscesine okuyor, uzerinde degisiklik yapinca da biz yandan yemiscesine okuyabiliyoruz. ofis olayi idare eder durumda ama.

neticede deneyin derim, hem de cok hizli yukleniyor serefsiz

2 comments:

  1. ubuntu yu bende kullandım ama bi süre sonra sıkıldım, korun hanuna dedim, mis gibi xp mi kullanıyorum yine ehuah.

    ReplyDelete
  2. valla ben de genclik heyecani yukledim yani, arkadas filan da gaz verdi de :)

    yoksa apt disinda oyle bi mukemmel durumu yok.

    ReplyDelete

spammers will be brutally bashed and DBAC (don't be a cunt)